۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۷۸۴۳۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مسؤولان با سخنان بی پایه ثبات جامعه را بر هم نریزند| تنها راه امید به ‌آینده مقاومت است نه سازش

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شخصیت های سیاسی نباید بگویند با کوتاه آمدن در برابر دشمن می توانیم از مشکلات عبور کنیم، گفت: برخی مانند خوارج در پی ناامید کردن و برهم زدن ثبات جامعه هستند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان این که یک جامعه همانند یک فرد نیاز به امید دارد، گفت: اگر امید در جامعه از میان برود، دیگر افراد نمی توانند آن گونه که شایسته است تلاش کنند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر امید در جامعه نباشد، مشکلات مضاعف دید شده و دیگر راه عبور از مشکلات مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی یکی از حربه های ابلیس را ایجاد یأس در افراد دانست و عنوان کرد: باید بدانیم که خداوند سبحان قادر است در هر شرایطی جوامع بشری  را از مشکلات عبور داده و معضلات را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: کسانی که پیرو ابلیس هستند و همه کسانی که نقش سرباز شیطان را در فضای مجازی بازی می کنند، پیام های توأم با ناامیدی را در این فضای خبیث جا به جا می کنند؛ دشمن در این فضای خبیث عقاید افراد جامعه را متزلزل می کند و سعی می کند آن ها را نسبت به آینده ناامید کند.

استاد حوزه علمیه تنها راه امیدوار کردن جامعه نسبت به آینده را "مقاومت" دانست و ابراز داشت: این مقوله باید مورد توجه همه ما به ویژه مسؤولان و مراکز آموزشی قرار گیرد تا مسأله "مقاومت" در جامعه تئوریزه سازی شده و بدان عمل شود.

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم همواره مقاومت را به عنوان راه امیدواری بشریت معرفی می کند، بیان کرد: خداوند متعال ملتی که مقاومت کند را سربلند و عزتمند خواهد کرد و نخواهد گذاشت در برابر دشمن مغلوب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که ما در عرصه فرهنگ، باید فرهنگ مقاومت را ترویج و تقویت کنیم، مطرح کرد: اگر چه دشمن به فرهنگ ما حمله می کند، اما بی شک فرهنگ مقاومت در جامعه ما نهادینه شده است و جا دارد که بیش از این تقویت شود.

این پژوهشگر حوزوی با انتقاد از شیوه تعلیم آموزش و پرورش در زمینه های دینی و تاریخ اسلامی افزود: شیوه تعلیم آموزش دین و تاریخ در آموزش و پرورش بسیار ضعیف است و ما می خواهیم که فرهنگ مقاومت را به جوانان ما به خوبی آموزش دهد.

وی با اشاره به این که بر اساس سخنان بزرگان دینی، عرفان و معنویت باید به شجاعت ختم شود، گفت: آموزش و پرورش باید اسقامت و مقاومت را با انگیزه شجاع شدن در جوانان ما تقویت کند؛ متأسفانه در کتب درسی امروزی این مهم بسیار کم به چشم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان  با اشاره به این که استقامت و مقاومت تنها امر دینی نیست، بلکه مسأله ای عقلانی به شمار می رود، یادآور شد: در روایات آمده است که ثمره علم "استقامت" است، یعنی حتی اگر کسی مقید به دین هم نباشد باز هم منکر محاسن استقامت نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش مسؤولان در ایجاد امیدواری در جامعه تأکید کرد: وقتی یک نماینده مجلس در مجلس شورای اسلامی بیانیه می دهد که استقامت اشتباه است و دعوت می کند به عدم استقامت در برابر دشمن، این به خودی خود یک سرچسمه ناامیدی به راه می اندازد.

وی با بیان این که شخصیت های سیاسی نباید بگویند ما با کوتاه آمدن در برابر دشمن می توانیم از مشکلات عبور کنیم، ابراز داشت: ملتی که شخصیت های سیاسی آن اهل استقامت نباشند، زمین خواهد خورد؛ اگر سیاسیون از رفراندوم حرف بزنند یعنی جامعه به بن بست رسیده است، در حالی که ملت ما به بن بست نرسیده و اگر بندهای قانون اساسی به خوبی اجرا شده و مشکلات اجرایی حل شود دیگر مشکلی در جامعه وجود نخواد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر این که مأیوس کردن جامعه کار خوارج است، اظهار کرد: افرادی که از رفراندوم دم می زنند می خواهند همانند خوارج، کار جامعه را بر هم بزنند؛ رفراندوم بر اساس قانون برای روزی است که به بن بست برسیم، نه برای زمانی که مسؤولان کار عادی خود را انجام نمی دهند، بر این اساس مسؤولان با این گونه سخنان نباید ثبات جامعه را بر هم بزنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کسانی که فرهنگ مقاومت در ادبیاتشان وجود ندارد و در پی سازش هستند همواره ناامیدانه عمل می کنند، یادآور شد: امروز یأس پراکنی به صورت شیک در جامعه با سر دادن شعارهایی همانند سازش و نپرداختن به اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم فعال شوند و موانع کسب و کار برداشته شود و جوانان دانشمند ما بتوانند کار خود را بدون مانع قانونی انجام دهند، بی شک در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان با اشاره به این که مسؤولان در جنگ اقتصادی باید مقاومت کنند، ابراز داشت: قرار بود  قانون مبارزه با فساد اقتصادی در یک چهارشنبه ای در مجلس تصویب شود، اما توسط یک باند سیاسی از دستور کار خارج شد؛ امیدواریم این مسأله مورد توجه مسؤولان قرار گرفته و سعی کنند قاطعانه با رانت خواری اقتصادی مبارزه کنند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات